Hangary lotnicze na małe samoloty| KOBEXSTAL
menu

HANGARY LOTNICZE


szerokosci hangar

WYMIARY


Oferowane rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim w obiektach o niewielkiej, oraz średniej szerokości- do 18m, przy dowolnej długości obiektu. 

W przypadku awioniki obiekty oparte na tym rozwiązaniu mogą być stosowane jako obiekty serwisowe i hangarowe dla mniejszych statków powietrznych, jak na helikoptery, szybowce czy awionetki.

KOBEX- rama 2xC (5).jpg
KOBEX- rama 2xC (4).jpg
KOBEX- rama 2xC (3).jpg
KOBEX- rama 2xC (2).jpg

ROZWIĄZANIA


Wyeliminowano połączenia spawane na rzecz zastosowania w ich miejsce połączeń śrubowych, a jednocześnie ograniczono ciężar i gabaryty elementów wysyłkowych poprzez ich optymalizację. Rozwiązanie to ułatwia transport konstrukcji na miejsce montażu. Ma to szczególne znaczenie w regionach, w których występują znaczne utrudnienia komunikacyjne z uwagi na niedostatecznie rozwiniętą sieć infrastruktury drogowej. Dodatkowo, przy wykorzystaniu prefabrykowanych stóp (bloków) fundamentowych, konstrukcja tego typu stwarza możliwość wznoszenia obiektów o charakterze tymczasowym. Budowle tego typu mogą być szczególnie przydatne na obszarach objętych klęską żywiołową, a przedstawiony system konstrukcyjny umożliwia ich szybkie przystosowanie do aktualnych wymagań i zapotrzebowania. Ponadto opisywany system hangarów stalowych z uwagi na swoją specyfikę połączeń jest przystosowany i gotowy do montowania na nim ogniw fotowoltaicznych (poszczególne elementy składowe systemu tworzą jednocześnie konstrukcję wsporczą dla paneli).

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, rozstaw ram wewnątrz budynku może sięgnąć nawet 12m. Dzięki temu istnieje możliwość zastosowania tak szerokich bram na ścianie obiektu, dzięki czemu w lepszym stopniu można wykorzystać jego funkcjonalność- w szczególności dla celów lotniczych.

RODZAJE OBUDOWY


Hale stalowe jako obiekty alternatywne dla tradycyjnego budownictwa mają wiele zalet. Jedną z nich jest możliwość zastosowania różnych rodzajów obudowy konstrukcji, z których niemal każda okazuje się znacznie tańsza i bardziej atrakcyjna wizualnie od tradycyjnych murów. Do najpopularniejszych z nich należą:

  1. Płyta warstwowa z wypełnieniem z poliuretanu, oraz płyta z wypełnieniem z wełny mineralnej. Produkt ten posiada doskonałe wartości termoizolacyjne, a dodatkowo jest bardzo atrakcyjny wizualnie. Płyty mogą posiadać różne grubości i dzielą się na płyty ścienne oraz dachowe. Interesująca jest możliwość wyboru rodzaju płyty ze względu na sposób montażu (pionowy i poziomy), oraz widoczność łącznika. Poniżej zamieszczamy przykłady.
plyta1.png

PŁYTA Z UKRYTYM ŁĄCZNIKIEM

plyta2.png

PŁYTA Z WIDOCZNYM ŁĄCZNIKIEM

chlodnicza.png

PŁYTA CHŁODNICZA

dach.png

PŁYTA DACHOWA

2. Blacha trapezowa. Jest to bardzo popularna forma pokrycia konstrukcji stalowych, zwłaszcza gdy budynek nie wymaga termoizolacji. Ponadto jest to najekonomiczniejsza z opcji, stosunkowo prosta w montażu i umożliwiająca również zastosowanie szerokiej gamy kolorów.

trapez.png

3. Ściany oporowe. Ściany wykonane systemem tradycyjnym, umiejscowione pomiędzy słupami stalowymi, sięgające określonej wysokości, po czym elewacja kontynuowana jest w systemie płyt warstwowych lub blachy. Jest to opcja przewidziana przede wszystkim dla budynków inwentarskich lub rolniczych tam gdzie potrzebna jest wzmocniona odporność ścian ze względu na ingerencję większej ilości warunków zewnętrznych, jak żywy inwentarz lub składowanie płodów rolnych.

ANTYKOROZJA


Każda konstrukcja stalowa, w celu utrzymania jej maksymalnej żywotności, oraz estetycznego wyglądu powinna zostać zabezpieczona antykorozyjnie. Do najpopularniejszych form zabezpieczenia należą przede wszystkim:

  1. Malowanie. Przede wszystkim farbami epoksydowymi, lub poliuretanowymi. Jest to najekonomiczniejsza z opcji, dająca nie tylko dobre zabezpieczenie antykorozyjne, ale również bardzo estetyczny wygląd.
  2. Cynkowanie ogniowe. Przez wielu uznawane za najlepszy rodzaj antykorozji na konstrukcji stalowej. Należy ono do nieco drozszych rozwiązań, ale nie mniej estetycznych od malowania i bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne.
  3. Farby cynkowe. Jest to coraz bardziej popularna forma zabezpieczenia antykorozyjnego, polegająca na użyciu jako podkładu farby o bardzo dużej zawartości części stałych - głównie cynku, a następnie pokrycie jej dodatkową farbą dekoracyjną. Opcję tą cechuje bardzo duża odporność na rdzę oraz bardzo prosty i pewny sposób nakładania ewentualnych poprawek.
  4. Farby ognioochronne. Są to specjalne farby stosowane w przypadku konieczności zabezpieczenia konstrukcji przed ogniem. W razie pożaru chronią konstrukcję, wydłużając okres jej odporności na wysokie temperatury

Firma KOBEX oferuje każdą z powyższych form zabezpieczenia.

ŚWIETLIKI I OKNA


Każda hala, w zależności od przeznaczenia potrzebuje pewnej dozy naświetlenia. Firma KOBEX oferuje montaż przeznaczonych do tego celu okien ściennych i świetlików dachowych. Oferujemy stolarkę od wielu producentów, w tym możliwość montażu okien na specjalne zamówienie.

Świetliki natomiast występują w wielu atrakcyjnych konfiguracjach. Przede wszystkim oferujemy świetliki kalenicowe, umiejscowione w szczycie budynku, co daje maksymalny poziom naświetlenia wnętrza. Jednak istnieje również możliwość zainstalowania świetlika gąsienicowego poprzecznie na dachu konstrukcji. Innym typem świetlika jest świetlik płaski, umiejscawiany również poprzecznie- t.j. zgodnie ze spadkiem dachu.

Poniżej przykładowe zdjęcia.

swietlik1.png

ŚWIETLIK KALENICOWY

1 KOMORA-Current View.png

OKNO 1 KOMOROWE

2 KOMORA-Current View.png

OKNO 2 KOMOROWE

3 KOMORA-Current View.png

OKNO 3 KOMOROWE

4 KOMORA-Current View.png

OKNO 4 KOMOROWE

BRAMY I DRZWI


W ofercie firmy KOBEX znajdują się również bramy i drzwi renomowanych polskich producentów. Możliwy jest montaż bram i drzwi dowolnej wielkości, przy czym ograniczają je tylko wymiary pól pomiędzy poszczególnymi słupami. W zależności od potrzeb istnieje możliwość łączenia pól tak by stosowane bramy powiększać nawet do rozmiaru 12m szerokości.

Oferujemy bramy przesuwane, roletowe oraz szybkobieżne.

DW.png

DRZWI

BS.png

BRAMA ROLETOWA

BP.png

BRAMA PRZESUWNA


Hangary lotnicze stanowią doskonałe rozwiązanie na garażowanie statków powietrznych, takich jak samoloty, śmigłowce czy helikoptery. To także idealne miejsce na dokonywanie konserwacji i napraw. Takie zadaszone miejsce doskonale zabezpiecza je przed niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi, takimi jak mróz, opady deszczu i śniegu czy silne nasłonecznienie. Obiekty do przechowywania samolotów powinny mieć solidną konstrukcją, być bezpieczne w użytkowaniu oraz wykonane z materiałów najlepszej jakości.

Nasza firma Kobexstal jest producentem najwyższej jakości hal stalowych, które są dokładnie zaprojektowane do specyfikacji działalności danej firmy. Projektowane przez nas hale stalowe przeznaczone są do różnych zadań, w tym także do przechowywania pojazdów powietrznych. Hangary lotnicze to specjalistyczne obiekty w których duże znaczenie jest optymalne wykorzystanie przestrzeni oraz solidna, wytrzymała i bezpieczna konstrukcja. Budowę hangarów dostosowujemy do warunków klimatycznych, panujących w danej lokalizacji i ściśle do zapotrzebowania na przestrzeń użytkową dla lotnictwa.

Oferujemy rozwiązania, które doskonale się sprawdzą w obiektach o niewielkiej i średniej szerokości do 18 m i dowolnej długości. Hangar lotniczy może mieć różne rodzaje obudowy konstrukcji, takie jak płyta warstwowa z wypełnieniem z poliuretanu lub z wełny mineralnej, która posiada doskonałe właściwości termoizolacyjne i może posiadać różną grubość lub blacha trapezowa, która jest tania, funkcjonalna i prosta w montażu. Hangar na samolot to idealny sposób, stosowany jako obiekt serwisowy i garażowy.

System hangarów stalowych posiada precyzyjnie opracowaną specyfikę połączeń, dzięki której można montować na nim ogniwa fotowoltaiczne. W obiektach tego rodzaju wykorzystaliśmy połączenia śrubowe zamiast stalowych, co pozwala na ograniczenie znacznego ciężaru i wielkości konstrukcji, dzięki czemu możliwy jest jej szybki transport i sprawny montaż. Hangar na samolot może być obiektem, wznoszonym tymczasowo, ponieważ do jego instalacji wykorzystujemy prefabrykowane bloki fundamentowe.

Hangar lotniczy to świetne rozwiązanie na terenach zagrożonych występowaniem klęski żywiołowej, ponieważ system konstrukcyjny można idealnie i szybko dopasować do wszelkich wymagań i zapotrzebowania. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań rozstaw ram może wynosić nawet 12 metrów, co pozwala na osiągniecie dużego poziomu funkcjonalności i komfortu użytkowania obiektu. Hangar lotniczy jest zabezpieczony antykorozyjnie oraz jest wyposażony w świetliki, bramy i okna w dowolnych konfiguracjach w zależności od zapotrzebowania.

BANER.png

Produkt powstały w wyniku realizacji projektu pn. „Poszerzenie oferty firmy Stanisław Rembisz -

Firma–Produkcyjno – Usługowo – Handlowa KOBEX o innowacyjne hale hangarowe ”

Nr projektu: RPPK.01.04.01-18-1048/16-00